En lång söndag

Hlav 7 ringde väckarklockan och kattungen la sig demonstrativt över mina ben. "Matte inte gå upp än, fortfarande trött!!" Släpade mig upp och ut till stallet i vilket fall och matade hungriga pållar!
Lite senare kom Annica och vi red ut till Dåntorp och traska i djupsnö i skogen. Skitjobbigt sa Bingó ;D ca 1 timme skritt i djupsnö, bra motion. Själv fick jag sitta av på slutet för Bingó var så trött i benen att han gick ner på knä. Måste tänka på att hästen har senskada och spatt (någonstans långtbak måste man tänka på det, trots att hästen inte visar några täcken alls).. Då lyckades iaf jag med att ramla 2ggr i snön ^^.

Imorgon ska hästen bara masserar och pussas på, gissar på träningsvärk ;D


Kommentarer
Postat av: ämma

Finns knappt bättre träning än att pulsa i djupsnö, gäller både folk & fä ;)

2010-01-11 @ 13:33:20
URL: http://nikoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: