Foderstaten denna vinter *TUMME NER*

mööp va jag tycker de är svår att hålla en god foderstat den här vintern >.< Bingó äter inte tillräckligt med hösilage, vilket resulterar i viktnedgång, fick då öka på krafften ist efterom han inte äter ordentligt och det resulterar i sjukt överpigg ponny! Jag blir galen.. Visst, det går att longera av all energi innan ridning men palla det hela tiden? Snart drar jag ner på krafften till hans "Normala" giva (dvs precis på gränsen mellan lugn ponny och galen ponny) så får han väl magra av den jäveln då!.. (okej ja är inte så elak egentligen men jag ger snart upp)

Imorgon ska jag och Bingó iaf ta och rida våran första lektion för iår :) Nytt år, nya tag!
Ska bli spännande å se vilken bakläxa vi får nu ;D eller vänta nu, jag och Bingó var ju färdiglärda... Vi bara håller ridläraren med lön då och då ;D (eller nått sånt)

Men nu, har jag svamlat klar. Fryser och ska ner i sängen med kattungen :)

Natti på er!


Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, dagens ;D Hålla läraren med lön ;)

2010-01-13 @ 01:53:22
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: