Helt underbart!

Behövde verkligen lektionen igår, för även om jag vet om felen och VET hur man ska åtgärda dom blir man faktiskt hemmablind och LAT!! Men jävlar i min lilla låda va fin min älskade häst var idag! Det var ingen dragkamp NÅGONSTANS, dels ville ingen av oss ha den kampen, dels markerade jag tydligt redan första gången (precis INNAN han hängde sig på bettet) att de inte var okej och gjorde det "jobbigt" för honom. Mer behövdes inte :D Min häst var som mjukt smör i munnen (och det händer inte varje dag direkt, han är sjukt bestämd med sin mun och även väldigt envis och stark, ni skulle ha ridit honom för 4:a år sen när jag började rida honom. OMG vilken skillnad)
Sen så körde vi lite skritt övningar, korta och länga skritten utan att tappa form, takt, känsla eller bärighet. Gjorde små övergångar till tölt och körde sen även på att byta om volt (ni vet s svängen i en volt) och på slutet fick jag 2 underbara varv i båda varven med en JÄTTEFIN s byte! utan att han tappa form, bärighet, mjukhet eller takt!
Hästen var som en enda uppförsbacke med sjukt fin form, mjukhet och steget <3

Min underbara underbara hästpojke. Kan lova er att jag töltade 2 varv i den tölten, sen slängde jag ut tyglarna, KASTADE mig av hästen, släppte sadelgjord, nosgrimma, kasta in godis i munnen på honom och klia på bogen. HÄSTEN VAR SÅ JÄVLA DUKTIG!! *tårögd* mattes bebishäst <3 :D

(okej jag ska sluta nu)

Men åååhhh så stolt jag blir!

Men natti på er alla, jag kommer själv att sova som en gud med leende läppar :D


Kommentarer
Postat av: Fia

Åh, vad underbart!! Det är liksom det där..! Guldkornen eller tom de små guldklimparna man kan lyckas vaska upp ibland som är så, bekräftande, underbara, himmelska, glädjespridande och som stannar kvar i minnet! Hur länge som helst, och dem kan man leva länge på

2010-01-15 @ 00:34:29
URL: http://styrmir.blogg.se/
Postat av: Carro

åh Fia du har så rätt så rätt! :D

2010-01-15 @ 23:34:44
URL: http://whyevenbother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: