Vackra vinterdagar!

Att det är kallt ute märks tydligt på hästarna som lyser upp något så totalt! Speciellt min nakna ponny som numera är JÄTTEPIGG eftersom man måste röra på sig för att hålla värmen. Tömkörde idag (var alltför länge sen) och fick ett smärre dampryck på ponnyn som tydligen helt plötsligt inte hade en aning om hur tömkörning gick till. Fikc igång honom tillslut och gick ner till våra plogade sommarhagar, men pållen var så sjukt pigg och framåt att jag inte alls hängde med i steget, hästen har broddar och kan klampa på snabbt snabbt.. Jag har hala skor och kan inte gå så snabbt. Beslöt mig för att longera av lite energi i djupsnön och MUMMA(!!!) på traven, sån bakbensaktion och sväv! (visst snön gjorde väl allt men ändå!!) att min häst har spatt är inget som hindrar honom från att vinkla haserna något enormt!
Efter några minuters longering i båda varven fortsatte vi vår resa genom alla sommarhagar! Lugnare skritt men ändock alltför snabb för mig! Längtar tills sommaren då man kan springa med bättre för nu är det för halt för att jag ska våga springa!

Imorgon har jag stalltjänst också. Upp med tuppen (halv7) och vidare förbi stallkamrat som jag har stalltjänsten med för att sedan åka mot stallet och mötas av 13 hungriga hästmagar :)

Men nu, sängen tillsammans med kattungen som sitter här bredvid och ser på mig med pömsiga ögon :)

Natti


Kommentarer
Postat av: Fia

Så kul att tömköra, har funderat på att ta upp det nu :) Och dubbellongering, men är så rostig att oj oj säger jag bara! Minns inte ens hur man skall sätta linorna, som efter varje gång jag haft "paus" från det suck (Skulle vart bilder på Bingobus från idag! :))

2010-01-11 @ 19:53:33
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: