Veterinärbesöket

Ja, va ska man säga?

Börja med att longera och Bingó var så jävla loj!
veterinär fick springa bakom och driva som ett as och då gick det bättre.
Bingó var galet trevlig rörelsemässigt och veterinär vart mycket glad.

Vi gick in i stallet för att lossa på några spänningar, och veterinär hitta en stor en som han fick lossa med akupunktur nålar. Muskeln vart avspänd efter 20min så ut och longer igen.

Bingós höger bakben hänger inte alls med och veterinär trodde att han kanske kunde tänkas ha en inflammation i bakknät. Dock ej svullen eller öm. Men in i stallet, lägga bedövning och vänta 40min (bör nämnas att kl var 20:15 när bedövningen lades).
Sen ut och longera igen, fick slänga på tränset för han stenvägra att bjuda framåt med grimman.
Fick bättre bjudning med bettet i mun och höger varv vart klockrent. Över i vänster varv och där vart det knackigt på vänster fram ist.
In och lägga bedövning på vänster bakknä. Vänta 40min igen.

Ut och longera en 3:e gång, vet. fick äran att longera då Bingó knappt gick framåt med mig bakom linan. Veterinär fick sig en springmarsch iaf! herre gud!
20min longering för att irritera lederna lite men Bingó vart egentligen bara bättre och bättre.
DOCK INGEN FRAMÅTBJUDNING, veterinär fick nästintill hela tiden driva. Förutom sista 5min när Bingó vart så jävla förbannad att han gasade järnet av ren ilska. Dock utan egen framåtdrivning så spänner han sig, dvs det tar emot inom honom att springa. och spänningarna ger en hälta efter ett tag.

Tänk er själva att ni är ute och springer mot er vilja, medans ni har en hurtig idiot bakom er som driver på er!?!
Man blir arg, spänner sig och vill egentligen bara stanna och slå ner jäveln.
Annat är om man springer av egen vilja. Du tar i på ett annat sätt, arbetar genom kroppen. Håller ett högre tempo och blir mjukare i steget. Logiskt eller hur?

Iaf, återbesök om 3veckor. Under den tiden ska JAG lyckas med att få upp Bingós framåtanda? xD ja lycka till Carro!

Har börjat ge havre nu iaf, eftersom han blir galen på havre xD Tänkte att han iaf kan börja tänka framåt med kroppen på det viset. Och förhoppningsvis vill han LEKA lite när man typ longerar, tömkör osv. (bocka, krumsprång osv)
Men men får väl se... känns liksom lite ja, som att man står vid en återvändsgata...

hemma vid 22 igår, helt jävla slut.. och ingen sömn fick man eller, helvetes jävla oväder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: