Galopp :D

Är så stolt över mig själv idag! Har gjort något jag inte gjort på typ 5år (?)
alltså galopperat på volt! Låter kanske inte sådär jättehäftigt för er som inte vet :P Men att Bingó aldrig har kunnat galoppera på volt vet vi ju alla, han är för mycket 5gångare för det (dock tror jag KANSKE att det kan komma med liiiite träning), iaf lillabruna bjöd mig på galoppen idag <3 :D världensbästalillabruna :D Så galet glad! Ingen högergalopp men en jävla massa vänster xD även i fel varv! Men snart så :) Hon höjer mitt självförtroende något enormt nästan varje gång jag rider henne :)

Måste säga att jag som sagt är stolt, för ja, jag är rädd för att galoppera i kurvor sen jag åkte av på tävlingen (och fick skada för livet).. Men lillabruna är bra! eller ja, Cassandra (ägarinnan) är bra som lärt lillabruna att vara så välbalanserad även i galoppen :) för det underlättar ju något enormt för mig iaf :D
Fortsatt träning imorgon :D (även en liten film kanske kan komma :D) och nu ska jag ha högergaloppen också! (typ)


Bingó och jag provkörde vårat nya bett idag också :) ett D-ringsbett med kopparulle i mitten. Lite läskigt tyckte han att det var precis när han fick in det i munnen, men sen kändes han normal i ridningen :)
Hoppas på att detta bett lurar honom till att börja suga ist för att tugga på bettet :)
Fortsatt träning på det också :P

Här är en bild på bettet :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: