Oj, så det kan gå!

For som sagt en sväng till Cassandra, fikade lite och pratade :)
Tog sen en sväng till stallet och red Bingóbus och fick sällskap av Elina & Ásta på vägen, där vi skrittade och pratade en del :) trevligt!

Fortsatte sen med tölt på ridbanan,och någonting hände i huvudet på Bingó.. Jävlar va han for :o tur var så fanns det stoppklossar lite överallt (typ en hästrumpa, typ en stallkamrat).. Han är faktiskt otroligt äcklig när han blir på det humöret.. Han gör ju inget för att vara elak, han bara missförstår allt och springer fort framåt. För att han tror att det är rätt.. Tur var stod stallkamrat kvar på volten ett tag, så jag fick tillbaka honom mentalt ganska snabbt, han hann liksom inte koppla ifrån till 100% vilket var skönt!. Dock kunde han absolut INTE slappna av efter denna incident. Vilket suger. Trots snart 5år tillsammans så har jag ännu inte riktigt hittat ett sätt som får honom att slappna av till 150% efter ett sådant missöde. Vilket är lite surt, men berättar väl egentligen en hel del om vad det är för speciell herre Bingó faktiskt är. Fick honom iaf att frusta lite smått samt att tölta relativt lugnt och avslappnat.. Suger också att det inte är grus på ridbanan så det går att trava som avslappning!

Imorgon hoppas jag på en lugnare häst! och varmare väder!
Våren? vart är du?


Kommentarer
Postat av: Fia

Hm, låter lite knepigt det där :s :(



Jo, nej hörru! Jag tänker inte ta å skaff åt mig diabetes! Sånt har jag varken lust eller tid med :o

2010-03-18 @ 22:26:02
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: