Piggelin

Hmm, min häst hade eld i baken idag :o
fast det var ändå ganska okej, för vi körde bara på skritt, trav och galopp (och liiiite tölt) på vägen idag. Fullt ös medvetslös! Min häst har bra kondis också! Efter att ha skrittat i 120km/h, travat i 200km/h i drygt 2km, så tog vi och red en lång rak sträcka fram och tillbaka (sträckan är ca 150m kanske lite mer) 3ggr i full jävla rulle!
Dvs GALOPP :'D iihh de var så kul att kunna be Bingó sträcka ut sig ordentligt <3 Sen efter att han sprungit ca150m x 6sträckor så skritta vi en bit, tog en sista galopp på ca 500m som slutar i uppförsbacke så andas ju hästen såklart tungt.. Skrittar ca 200m, sitter av och leder sista 500m tillbaka till stallplanen. Tar av sadel och hämtar ett fleecetäcke (hestet vart svettigt) så andas han helt normalt :D Att Bingó har fått tillbaka kondisen har jag ju insett för länge sen. Men att han har denna konditionen och sån här bra återhämtning det trodde jag INTE! :) Vart mycket förvånad över hästen faktiskt och väldigt glad! För jag har ju lagt upp träningen helt helt rätt. (och HAHAHA på er igen, min vikt stör inte)

Bingó fick massa gott efter också, mer än vanligt då alltså ;D
Fast, han kanske inte förtjänar det :o när han har sönder sitt täcke så matte får stå i 30min och sy, och hann då bara rida Bingó, Ásta fick vila idag, tar henne imorgon ist :)

Men nu sängen, sen ber jag till någon högre makt att jag får lite positiva besked i slutet av denna månad/början på nästa månad. JAG VILL!!


Kommentarer
Postat av: Fia

Vill me ha häst med kondis :o Kan tänka mig hur den är när jag är tillbaka... Hann ju knappt sätta igång efter jul innan han fick ledigt igen! Hur länge brukar du rida? Ungefär :)



Jag håller tummarna! :D Vill också

2010-03-19 @ 18:30:14
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: