De 3 senaste dagarna!

Har varit så stolt över Bingó dom 2 senaste ridturerna! Har i detta stall nästan aldrig kunnat rida ut med vanliga bettet (3delat) i förra stallet gick det super, bättre ridvägar där och Bingó hade inte alls samma kondis som nu!. Iaf både fredagen och lördagen valde jag bort stångbettet och tog det vanliga. Valde bort galoppen på fredagen och hästskräller chockar mig genom att vara supertrevlig! Skrittar lugnt och fint, töltar utan att stressa eller ligga på i handen (kunde liksom släppa fram handen mot bettet så tygeln glappa och han gick ÄNDÅ i samma lugna tempo <3) underbarabästasteälskade hästpojke <3 Var så otroligt stolt över honom (och lite över mig själv!).

Lördagen red vi mot hoppbanan och hade vanliga bettet då med, gick super dock liiiiite stressad men mest otroligt jävla kinkig över vädret xD Han har ju humör min kille, och personlighet som heter duga. Så jävla förbannad över att jag tvinga ut honom på långtur (1,5timme) i skogen i REGNET. Gick lugnt hela tiden och lyssnade på mig, men hela hästens kroppsspråk talade tydligt om vad han tyckte om hela ridturen xD

och idag myste vi bara i gräshagen, valde att borsta där ist för i stallet och Bingó stod och halvsov och tyckte livet var underbart <3 Söt är han också då han vet att han inte ska beta när jag borstar (eller när jag har grimman på) så han stod där, utan att beta och såg lycklig ut ändå <3 :')
Mitt finaste hjärta!!!!! <3


Btw, idag åkte lillabruna till hingsten. Kommer hem om någon månad med bebis i magen :D iihh spännande!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: