Oh.

Åh ja skulle ha behövt lektionen idag ist :o
Herre gud min häst var överallt och ingenstans. Slappna av vadå? trava vadå?
De var tölt eller inget som gällde. Kunde knappt stå stilla för vi studsa bara runt, skänkel betydde KASTA SIG FRAMÅT I TÖLT. Halt betydd allt ifrån skänkelvikning till rygga till fram eller bakdelsvändning. Jag blir helt stressad själv när han är sån >.< Enda sättet jag kan tygla det på är att låta honom tölta. Springa av sig energin fast på ett kontrollerat sätt. Arbeta lite på 8volter, körde lite grönt ljus - rött ljus, gjorde någon travövergång och fick traggla som fan för att han skulle trava i kurvorna.. yes, han är underbar min häst (ibland iaf)
Blöta vart vi, av regnet som föll och svetten som kom! Vem har sagt att de är lätt att rida? ;)


Kommentarer
Postat av: Fia

Inte jag i vart fall.. fick bara lust att slänga mig själv in i väggen idag ><' :p

2010-05-26 @ 00:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: