Today

Tog mig i kragen idag vad gällande ridningen, brassade på koncentrerat i 45min på banan och Bingó vart såå fin :) Red iof på hacket men han trivs verkligen på det! :) Tölta på som en klocka hela tiden, höll formen hela tiden, travade t.o.m på i kort tempo i form :D Han gör mig så glad ibland! Tog en galopp för att sträcka ut oss innan jag satt av och Bingó var sveeettig <3 men så jävla nöjd över sig själv! Han vet ju när han gjort mig glad den rackaren <3

Fick också veta från en stallkamrat att hon hade ställt upp om hon vetat om att jag var ensam (hon har varit bortrest i några dagar), vilket gjorde mig lite gladare! Att någon iaf är villig att hjälpa till, även om jag är kinkig över att många andra tydligen inte orkar/kan/vill/känner sig manade osv.

Imorgon ska jag rida lektion för Malin igen, var ett tag sen sist tror ja (?) men de är väl på gott och ont :) Vet att de kommer vara ett jävla tjat om en högerbog (a), om ytterhand som är för hög, innerskänkel som är inaktiv och en gungandes innerhand xD samma visa varje gång men vi sätter oss verkligen i den cirkeln jag och Bingó såfort jag börjar rida liksom. Inaktiv innerskänkel just pga att han bara kutar framåt som ett as, vilket gör att jag har 350kio häst i ytterhanden, vilket gör att jag höjer ytterhanden och börjar ställa med innerhanden (gungar för att få respons) och påvägen tappar vi bogen xD de är verkligen så hela tiden. FÖRUTOM när jag rider på hack! kanske ska ta å rida lektion på hack någongång så Malin får se att vi faktiskt KAN :D typ

Ne, nu ska ja upp å glo på tv, ensam hemma och de är skönt och tyst :)

Btw, va tråkiga ni är som inte kommenterar något :( Jag ser ju att ni är mååånga som läser min blogg, något kan man väl skriva lite då och då? :D


Kommentarer
Postat av: Fia

Tänkte faktiskt kommentera INNAN jag läste sista raderna ;p varför inte kombinera en lektion med hack och bett? Kul att det går bra :D Man måste bara skärpa sig ibland... ibland... när man orkar..

2010-05-22 @ 21:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: