Vaaarmt!

Uscha va varmt de var idag, fast skönt! Jag gillar värmen!
Ut till stallet och sätta på hästen repgrimman och sen ut och knalla i skogen!
Innan vi drog ut så dränkte jag Bingó i kallvatten pga värmen, när vi landar i stallet efter 30min promenad i skogen är allt vatten avdunsat? Vadå varmt liksom?
Och undra hur jävla dålig kondis man kan ha xD fan höll på att dö i uppförsbackarna! Som till mitt försvar är jävligt branta! Faktiskt!! Men 30min snabb skogspromenad var faktiskt väldigt skönt och jag är väldigt stolt över mig själv. Ska fan ta mig ut mera å promenera med Bingó, bra att variera faktiskt! :) Klättra lite utan ryttare!

Imorgon har jag utsläpp och jag är lagomt glad över att jag är själv (INTE)
Blir så jävla ledsen när jag hela tiden ställer upp, hjälper till, jag säger fan aldrig nej även fast jag kanske innerst inne vill säga nej. Visst jag tar betalt, men de är fan ingen summa, de är knappt bensinpengen fram å tillbaka dvs de lönar sig att jag tar hand om hästen om den ändå bara ska vila (förstå mig rätt i pengatanken då). De är jättejobbigt att ibland ha ansvaret för 6hästar + Bingó men jag säger inte nej ändå, för att jag är för snäll och vill hjälpa till. Sen har jag alltid ALLTID tänkt att "ja men om jag hjälper till så är det många som står i "kö" för att hjälpa mig den dagen jag behöver hjälp" jo men kyss mig i arslet! Blir så jävla besviken och så jävla ledsen!..
De är tur att jag har en superstallkamrat <3 som ställer upp fast hon egentligen inte /kan/vill/orkar eller liknande. Men ställer upp för att jag alltid ställer upp för henne. Men de känns så jävla tråkigt att ingen annan kan göra liknande!. Känner mig så jävla använd och utnyttjad att jag helt enkelt inte har lust att hjälpa dom andra längre, för varför ska jag göra det när jag väl frågar efter hjälp så ekar alla med sin frånvaro.

Ne, nu ska jag arg och besviken gå till sängs, imorgon morgonfodring + utsläpp..

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: