Hur f*n ska man göra egentligen?

Usch, Bingó var INTE kul idag.. Red barbacka första 10min, red igenom och han var mjuk och fin. Slängde på sadeln och sen gick det utför.. Eller ja.. jag vet inte :( Jag kände mig låst (nu när man är så van att rida honom barbacka), fick inte riktigt igenom sidförande skänklarna (gick super barbacka). Han skulle bara springa på framåt så red upp i tölt, börjar bita i bettet, blir stressat och stelt.. Får kämpa som ett as för att få honom att släppa å ja, så gick typ hela ridpasset >.< tog en sväng på vägen med galopp, tänkte låta honom sträcka ut i galopp iom att vi knappt galoppat något, galoppen var visserligen uppskattad och han vart lite bättre efteråt.. Sen tog jag av sadeln och skrittade av barbacka, och DIREKT blir han supermjuk, gör halt för ingenting, flyttar undan skänkeln osv osv. gaaah.. Ska ringa veterinär imorgon och se om vi kanske ska sätta Bingó på en kur med smärtstillande.. Om de nu typ är smärtminnet som lever kvar? Vad vet jag.. Ringa kan man alltid göra!

Sen reds Ásta på vägen tillsammans med stallkamrat. Vi galopprejsade i backen och lillabruna är verkligen SÅHÄR söt <3 iihh sötaste damen som finnes kan jag lugnt säga! :D Tölta på bra idag också, travade liten bit med. Alltid lika fin! :D

Men Bingó är ju ett ständigt bekymmer.. suck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: