Ja men se, fan vilket minne man har!

Jag gjorde ju inte bort mig totalt iaf *vissel* jag tyckte att han skulle heta Kalle, vilket han såkart gjorde också! TJOHOOO 1-0 till mig! :D Blev inget kontraktskrivande då de ej hade fixat klart det än.. Lämnade bara kontouppgifter samt klädstrl å sånt..

Åkte sen ut till stallet och red en sväng på Bingó!. ÄNTLIGEN kunde man göra annat än skritta på ridbanan, snön var sådär härligt isig så den inte klumpade sig och under var marken mjuk och trevlig, inte alls sådär knögglig som den varit tidigare i veckan!. Red mycket övergångar med lydnad som högsta prio. Dvs mycket halt-tölt-halt-skritt-tölt-skritt-halt-tölt-halt-tölt osv osv osv, Bingó duktig!
Dock blev han livrädd när vi red förbi garaget och han kastade upp en snökocka från hans ena tass upp på väggen så det lät lite sådär lagomt läskigt. Eller ja, tillräckligt läskigt för att hästen ska kasta sig in mot mitten och snurra ett halvt varv.. Men jag satt kvar, barbacka å allt :P Sen gjorde han ett sånt där "här skrittar jag på långa tyglar *visselvissel* OMG EN HÄST I HAGEN" (tvärstopp med ett 4fotahopp). Suck.. Han är modig min stora kille.. Myyycket modig! När ska han bli gammal och vis. Ja som alla typ skriver å säger hela tiden "när du rider ut med unghästen, ta gärna med dig en äldre häst som är lugn och vis som sällskap".. När ska han liksom bli den där hästen? Tycker fan han blir fegare och fegare :o
Men alltid lika söt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: