OMG en PANNLAMPA!

Sitter här och hör kissemissen kvällsdampa på övervåningen, helt enkelt en vanlig kväll hos familjen Ahlberg.

Iaf, Bingó blev genomskrittad idag igen och vi gjorde även lite övergånger till tölt.. Dock var tottapållen en väldigt liten islandspojke idag och precis allting, JA ALLTING var livsfarligt!. En stallkamrat gick och pysslade i hagen nedanför ridbanan, hon bar en pannlampa.. Behöver jag säga något mer? xD varje gång vi red förbi och pannlampan hade flyttat på sig (iom att hon stängslade en hage så ja, hon förflyttade sig xD) var det skitläskigt och man var tvungen att spänna sig som en fiolsträng och gå bananböjd åt det hållet. Rider ju utan "feghandtagen" iom att stallkamrat som äger dessa ska flytta i dec. bara att börja rida utan liksom! och jag känner mig då lite obalanserad (även fast jag aldrig använde handtagen mer än som stopp i nedsaktningar, så känns de läskigt att rida utan dom! hjärnan, jag säger då det.. Hur sjukt kan de vara?)
Får rida mycket "lyssna på ryttaren övningar" och de gick bra tillslut.. Men ja.. Världen är stor och läskig , speciellt när man är en väldigt liten islandspojke (typ)


tjohoo! fick t.o.m övningsköra hem idag, i mörkret ;D woow. mammsen börjar bli modig <3 och jag är fan bra bakom ratten! så woohoo till mig.. Vore kul om herr körskolelärare ville ringa upp typ snart å ge mig en körlektion! Liksom bah! de vore toppen!

aja, kvällsdampad katt från övervåningen flyttade precis ned en trappa. Vilket betyder att jag måste engagera mig om jag inte vill ha en katt som har ner en jävla massa saker.. Såååå

Tjing på er mina vänner! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: