Funderingar

Jag ger upp alltså? Jag fattar inte. SKA INGET PASSA MIN FÖRBANNADEPONNYHÄST (förlåt Bingó, men jag blir så ledsen)... Sadeln låg bra, men ändå inte.. Något såg konstigt ut enligt veterinären och han undrade hur sadeln skulle se ut i smalare alternativt bredar bomvidd.. Har ju bara ett smalare koppjärn så ska testa å sätta i det på fredag å se om sadeln förändras något i läge eller nått.. Annars funderar jag på att bända ut det bredare koppjärnet.. Men ja vet inte.. Har mailat försäljaren å frågat om man kan göra så utan att garantin försvinner :( annars ger jag upp. Har kvar sadeln å rider i den lite sporadiskt men mest barbacka.. De ska han fan klara för den ligger inte helt åt helvete faktiskt! Har bara en jävligt petig veterinär som vill att alla hästar ska ha en specialsydd sadeln efter just hästen och dess förutsättningar.. Och visst. Jag kommer skaffa mig en sådan sadel till min nya häst. Bingó är tyvärr för gammal för att jag ska lägga ut 30tusen på en sadel. Sorry liksom men det finns begränsningar!

Ja, nu kan jag bara vänta på svar från försäljaren samt prova byta till det smalare å se hur sadeln formar om sig..
SUCK

Fan, har du för mycket pengar, fritid och älskar att lösa problem
SKAFFA DIG EN HÄST

annars, låt bli!



Kommentarer
Postat av: Agnes

Att sadlar ska vara så jävla svårt alltså! Jag är fruktansvärt glad över att Mach's båda sadlar ligger så fint, man kan inte vara lyckligare.



Helt förståeligt, jag hade inte heller köpt en sadel för 30 000 till en äldre häst, tyvärr.. De pengarna finns lixom inte :(

2010-10-06 @ 20:58:15
URL: http://mojsengojs.livejournal.com
Postat av: Carro

de är ju någon snubbe som räknade ut att under en 20års period vi har en häst, letar vi sadel under 18år.. Man typ, ja men va kul >.< varför kan inte Bingó ha samma tur som Mach xD



Ne, de är för mycket pengar liksom. Absolut värt när de handlar om en ung häst (iom att man kan ha sadeln hela hästens liv, bara värma om koppjärnen vartefter hästen breddar/musklar sig)

2010-10-06 @ 22:55:00
URL: http://whyevenbother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: