gårdagens ridlektion + firande av stallkamrat!

Jaha, snön hade ju INTE försvunnit från ridbanan, eller ja halva ridbanan var snöfri, jag skottade lite på ena sidan men gav upp.. De gick att rida lite trots styltor.
Red fram Bingó nere på ovalen, trava, tölta och galoppa lite, för där var det minsann snötomt! (förutom ena hörnan+kortsida). Bingó har varit så stressad senaste tiden på ridbanan, har inte velat slappna av, gå igenom kroppen i skritten osv. Så vi tränade på att länga överlinjen och böja/ställa. Liksom bara skritt förutom lite tölt på slutet. Malin fick ta en bild på hur vi såg ut då jag hela tiden klagade på att han kändes lång, oengagerad och på bogarna. Är själv så van att rida ihop Bingó så mycket i skritten, ha honom högre i formen och mer satt.
Bilden övertalade mig inte helt ändå, även om man ser att han är avslappnad! Men han är lång och låg :P dock med näsan i lodplan å så. Ni får se bilden lite längre ner sen :)
Lite mjukare vart han mot slutet, och jag måste lära mig att släppa på kraven! Bingó kan inte gå som bäst jämt. Även fast jag tycker att han kan göra det *vissel*

Sen blev det att snabbt åka hem efter lektionen, snabbdusch, äta och fixa iordning sig för att sedan åka iväg till stallkamrat, för att fira annan stallkamrat som nyss fyllt jämt. Kan bara säga såhär, även om jag är näst yngst, och den som är närmast min ålder är sisådär 16år äldre, så trivs jag verkligen i det här gänget. Jag trivs med "äldre" människor, jag tycker om att höra historier från när de var unga osv :) Och även om ålderskillnaden är stor, så känner jag mig välkommen. Och vi har som sagt det jävligt bra i stallet, då vi alla kommer överens (visst klickar man mer med vissa och mindre med andra, men överlag är det en bra stämning i stallet). I LIKE! :)

Här kommer bilden på mig och Bingó, fotad av ridlärar Malin;


och ja, vanan sitter i från Agnes alla fototillfällen!
LE PÅ BILD xD



Kommentarer
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

LEEEEEEE!!!!

2010-10-24 @ 23:40:32
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: