Halt

Började dagen med att ligga och dra mig i sängen. Vilket var SÅHÄR skönt. Ont i höften och i vaden som fan.. Men men! Runt 12 åkte vi iväg (på antagligen den sista turen med Mustangen för iår) till Taxinge slott (eller kakslottet som det också kallas). Käkade goood chokladtårta samt en räkmacka. Åkte hem och for vidare till stallet.

Sadeltränade Bingó idag, longerade och insåg att han var halt båda bak... Fan va han måste ha slagit i haserna i fredags... Men antar att han har ont lika länge som jag har ont. Blir ingen ridning nu fram tills min smärta har gått över. Blir lite promenader med och utan sadel. Kanske någon tömkörning om jag orkar. Vi tar en kravlös vecka nu Bingó och jag. Skulle behöva ta ut kiropraktorn, men helt ärligt.. Jag har inte råd :( Måste få mina 2sadlar sålda först, såfort någon sadel blivit såld ska jag ta ut kiropraktorn!

Har sån ångest i stallet nu också, vet inte om och när vi börjar på gemensam hösilage (Bingó har eget hösilage på småbal just nu, men de är så dyrt iom att höet ingår i stallhyran och jag nu köper eget).. Samt att hästarna går på fri tillgång av HÖ (alltså, torrhö) i hagarna. Än går inte Bingó i den hagen pga eksemkli.. Men sen så kommer jag ha sån svår ångest och panik över att hostan ska starta igen.. Kämpade hela sommaren med eget hösilage så han slapp höet. Å så nu ska dom ha fri tillgång till just de där jävla höet (iom att de inte finns någon halm att få tag på iår)..

Jag vet inte hur jag ska göra.. Jag får problem om de först och främst inte blir någon gemensam hösilage i stallet.. Då måste jag diskutera med stallägarna om nedsatt stallhyra.. Sen om Bingó nu hostar aset (han verkligen slemhostar med STORA slemklumpar som flyger) av att gå på fri tillgång till hö så måste han helt enkelt gå i annan hage, utan hö.. Vilket betyder att han måste stå själv?.. Alltså JAG VILL INTE :(

Skulle så gärna vilja att stallägarna tog bort höet och valde att lunchfodra i vinter ist.. Men de vill ju inte det pga stressen som medföljer.. Men just nu känns det bättre än att de har fri tillgång till hö.. Iaf ur min och Bingós synpunkt..

Ne, jag grubblar just nu för mycket och har lite ångest över hur allt ska arta sig.. De kanske går bra, vad vet jag? (iom att Bingó bara ätit torrhö på sommaren tidigare pga för få innehästar för hösilage, och de kanske triggar hostan då sommaren är torr och varm?!? med eksemet å allt? eh inte vet jag). Bara tiden kan utvisa.. Men det känns jobbigt ändå.. Jag behöver och VILL INTE HA en häst med bronkit också..

De räcker med spatt, senskada, atrox och eksem.. Jag behöver inte lägga till bronkit på listan också..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: