Morgonutsläpp och så kom nya sadeln!

Yes, halv 7 ringde kl. Panik hos mig och mina fötter slog visst till missen i huvudet. oups! Inte meningen litenkatt <3
Upp å hopp, klä på sig och dra sig mot stallet. Där de var lite lätt kaos, då vissa tydligen inte ger sina hästar något hö då dom har fri tillgång i hagarna (sen att dom står utan hela natten är det visst ingen som bryr sig om.). Konstigt måste jag säga, då höet har sämre näringsvärde än gräset. Men där fick dom allt ha "fri tillgång" (bete dygnet runt).. Ne de är ett konstigt tänk från den sidan folk. Och jag skulle bli orolig över hästens mage samt psyke. Kul att stå i en box en hel natt utan hö? Medans grannhästen nöjt står och tuggar?.. Elakt tycker jag faktiskt att det är. Och jag är glad över att Bingó får sin mat som vanligt haha :P Skulle aldrig ställa in honom i sin box över natten utan mat! Usch vilket dåligt samvete ja skulle få!

Jaja, nog om detta. Ut kom hästarna, trots att samtliga hästar som inte får morgonhö (bara 4st som får, varav Bingó är den ena), stod och bankade i boxvägga/dörrar samt gnäggade å hade sig.. De som ska vara mysigt att ha morgonfodring, när alla hästar nöjt står och tuggar hö och äter krafft!. Jag hoppas de blir lite ändring faktiskt!

Iaf, tog Bingó på en tur längst vägen och en liten sväng i skogen. Gick att ha hacket då det gick fritt från "såret" ovanför mungipan. Helt slut var jag, och frös som fan. Så med dubbla fleecetröjjor samt vinterjacka gick det bra att skritta och trava barbacka! :) galopp också ;D i uppförsbacken! :D

Sen blev det Ástas tur :D damen har blivit töltränad av matte tidagare dagar och wrooom sa Ásta och kastade sig iväg i tölt. "Jag vet va jag ska göra!" haha sötnosen :D efter lite uppvärmning och galopp övergångar kom takten igång ordentligt också. Dock smet travtakten in ibland men övervägande bra takt mot slutet!
De är svårt att arbeta bort travtakt, speciellt när man själv är van att sitta och arbeta bort passtakt xD Men de är KUL och spännande att få arbeta med annan typ av taktfel! :)

Sen hem, vänta in larmsnubben som skulle kolla hur larmet funka (gaaaah va SNYGG han var då!).

Var också upp till skogås för att hämta ut min nya sadel. Lämnade av den i stallet sen på kvällen och imorgon ska jag provlägga den på Bingós rygg, samt ta en bild så ni får se :)
Verkar va en bra sadel. Hoppas bara mitt arsle får plats ;D haha.

Har ett upplägg om hur ja ska göra med sadeln"invänjningen".
Vilket jag kommer skriva om i nästa inlägg imorgon. Blir så jävla långt detta inlägg annars xD

Men nu ska jag nog spela lite wiiii igen :D

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: