There he goes

NU, mina vänner. Har poletten ramlat ner, hissan har lämnat bottenvåningen, lampan är tänd! Bingó insåg att det var skönare att bara slappna av och följa mattes anvisningar ist för att käma emot. Se, Det ska vara LÄTT att göra RÄTT.. Men min häst tycker om när det är svårt.. Envisa hästfan <3
Krävdes bara "normal" framskrittning med vanligt lösgörande arbete för att få honom mjuk och fin :D NAJSIGT!
Töltade på mer idag, mycket på serpentinbågar, krama upp i kurvan, hålla kurvan och ta ner på rakt spår. Böja om och krama upp i tölt i kruvan osv osv. Bingó gillar den övningen :D de märks att han "hinner med" han blir lätt ganska virrig om man gör för mycket samtidigt, att arbeta på volt är egentligen det som funkar bäst för honom. Han får problem med balans och takt/tempo när man byter om som man gör när man arbetar med serpentinbågar. Det blir ju bättre såklart ju mer man arbetar med det, han KAN men man måste förbereda honom :P
MEN jag minns när jag inte ens kunde tölta på volt :P de var ren grisepass bara för att han inte visste HUR man skulle hålla sig på volt. 4Kanten var mest hans grej. Lätt att veta vart man ska springa, samt att man har stöd av staketet :) Men nog om det, det går framåt igen iaf.

Böt bett för några dagar sen, till ett rakt gummibett, han trivs på det ganska bra ändå! Måste dock köpa ett i större storlek och med fasta ringar.. Blir nästa projekt!
Peeeeengar, när vill ni infinna er? :(

Nu ska jag och missekatten försvinna ner mot sängen. Tröööötta båda två *gäsp*

natti <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: