We are moving forward

Åh woow, de tog "bara" 30min idag för Bingó att gå avslappnat och mjukt i skritten, alltså  mjukt i sidorna. Böt bett idag också till ett rakt gummibett, som tyvärr egentligen är förlitet (1strl ungefär) måste köpa mig ett, de här har jag fått av en kompis vars häst inte kunde ha bettet då de var för stort.. Men jag vill ha ett med fasta ringar (om jag hittar ett, humm!)
Iaf, efter 30min skritt börja jag med serpentinbågar, 3st och i varje "sväng" kramade jag upp honom i tölt, för att skritta på rakt spår och ställa om inför nästa "sväng". Gick okej, lite stelt och stressigt blev det tillslut, då han "KAN SJÄLV" (enligt honom då) så då måste man byta övning.. Släppte faktiskt riktigt fint i svåra varvet ett halv varv på volt. Lätta varvet var lite stelare idag, har ju fokuserat så på svåra varvet.. Iaf gick han väl ok där också.

Lillabruna däremot är alltid värsta fröjden att rida :D jättepigg var hon! Ville springa FOOOOORT :D trava i sin fina bombom trav, dvs med riktigt ordentligt sväv och hon tar verkligen i med bakbenen ^^. Fina lillabruna!
Töltarbete på volt sen, bjöd trevligt ned nosen bitvis, styrkan börja komma där nu :D Helt ren takt hela tiden också. Kan man bli annat än glad? :D är så glad över att få rida henne :') min fina lilla medryttarpownie <3


Kommentarer
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Jag tycker det är så bra när de faktiskt "vågar" göra det utan att ge lugnande, för jag tycker inte om när hästarna fått lugnande, jag tycker det är sjukt obehagligt när de bara gungar och typ sover stående xD

2010-10-25 @ 22:46:05
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: