Dagens ridning!

haha, jag måste bara berätta om mitt failande ridpass på Bingó xD
eller alltså, jag måste säga att det går framåt! Känner mig mer och mer säker uppepå hästrygg utan sadel. Känns som att "fusket" (dvs när jag red med stigbyglar) gav mig nya krafter, fick in känslan igen och idag kändes det BRA! Red på halvlånga tyglar hela ridpasset, skänkelvikningar, öppnor osv undan vikt och skänkelhjälper. Bingó var sååå duktig <3 :'D fina hästen!
Trava t.o.m flera varv på 4kanten varvat med några varv på en stor volt.
Varav vid ett tillfället vi fick lite komunikationsproblem *vissel*
Bingó är ju lärd så att ska han travas på volt så arbetas han enbart med innerskänkeln (formar och driver i takt med traven), ytterskänkeln är mest "där", gör absolut ingenting, börjar man fladdra med den samtidigt som man pillar med det andra så blir det tölt ;D. Iaf trava några varv på stor volt, sen helt plötsligt petar jag till med ytterskänkeln när vi kommer på den öppna delen av volten, Bingó tror på voltbyte och ställer/böjer om sig till vänster (vi red på en högervolt), och börjar att glida ut från volten (svårt att springa vänsterställd på en högervolt!) vilket resulterar i att jag inte "hinner med", har relativt svårt för att hänga med när han inte springer där jag tänkt att han ska springa :P och kramar då till med innerskänkeln och Bingó ställer om igen, då snudda ja med ytterskänkeln så han ställer om ännu en gång (blev så några gånger, vilket resulterade i att vi travade ut från banan, jag i typ den snyggaste sitsen ever, och får stopp på honom några steg utanför banan). MEN jag satt kvar xD och kunde fortsätta trava sen på ridbanan. Men jag var fan sekunder från att åka av. De är jävligt tur att han vet om att vi ALDRIG travar/töltar ut från ridbanan, så han blev osäker och lyssnade på mina hooanden xD
Resten av ridturen gick bra iaf :D

sen fick jag rida Ásta <3<3<3
Skritta vägen med några stallkamrater, trava liten bit också.
Körde sen på ridbanan några min och Ásta var PIGG! Trava helt idiotiskt trevligt :'D
galoppa flera varv i högergalopp med säkert steg, liksom bra takt osv (och fort gick det, wrooom)
Byter varv och galoppar i vänster och HON GÅR I FORM! <3<3 (gör det med matte men inte med mig för jag KAN INTE rida i galopp på ridbana!!) och liksom, fan va GLAD jag blev. Åh fina fina fina lillabruna <3
Fan va du kan göra mig glad :'D

Ja, de var det jag hade att säga! Dagens ridning var sådär galet perfekt, trots missen med Bingó, men känslan av att jag satt kvar var skön! :) Även om hjärtat satt i halsgropen ;D
Sen lillabruna på det :'D iihhh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: