Ridtur och övningskörning!

Agnes hämtade mig vid 12, ut till Bingó och trixa lite innan de blev ridning :)
Kändes BRA uppepå ryggen idag, trots taktproblem som inte kändes så farliga uppepå (syns bättre på bild, traven förstod jag var 4taktig, men att tölten skulle vara så travtaktig trodde jag inte xD)
iaf, kändes balanserat, trevligt, tryggt men framförallt roligt att rida!
Travade flera varv utan några som helst problem i höger varv. Lite 4taktigt men de är fan nästan så Bingó är skapt xD
i höger varv har vi fått jättesvårt att trava ?!?, Lektion nästa vecka, jag tror liksom att de är jag som gör något fel. Eller de är jag som gör något fel, vad vet jag bara inte!

Tölten kändes bra, han var mjuk, följsam och lyssnade bra! Hade bra takt men man ser på vissa bilder då och då att de är lite travtakt. Men han är lite rolig att rida just nu, han växlar gångarter så det skriker om det xD visst de är INGET JAG EFTERSTRÄVAR, men en häst som har varit ganska enkelspårig av sig, så är de lite kul att han faktiskt VILL trava när vi töltar! :) de är framsteg mina vänner!.
Sen red Agnes och var lektant och galoppade lite på ridbanan och på ovalen! sötnosar på dom!
Bingó såg galet lycklig ut kan jag ju bara berätta xD Matte! MATTE, JAG SPRINGER JÄTTTEFORT! :'D

bjuder på några bilder här;







Sen tog jag mammsen med mig ut och övningskörde lite!
Tekniken sitter ju inte hundra men vafan, nu känns inte 50 sådär jätteläskigt iaf! :D så det går ju framåt!
Snart så åker jag på dom riktiga vägarna också ;D snart så!


Fler bilder finns att se på bdb! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: