Sunny day

Bingó blev riden idag, första gången sen kiropraktorn kolla. Han vill mer än gärna framåt nu, men med mattes balans går det inte för sig. Tycker jag blir bättre och "modigare" men än är det långt kvar. Känns inte som att jag har en chans att sitta kvar om han hoppar åt sidan eller drar iväg. Så det går inte alltför snabbt på ridbanan ;D Bingó är snäll ändå och saktar av fint osv när matte ber om det! Vilket är tur!

Ásta blir man ju bara glad på! :D Hela hon ger mig en gläjde och lätthet just nu som är obeskrivbar! UNDERBAR flicka <3
Tänk va hon släpper på mina spärrar och hjälper mig! Så skönt att inte behöva hjälpa hästen utan själv bli hjälp ist! Underbar känsla och omväxling! :D Såklart försöker jag förbättra damen ;D men att galoppera på volt trodde jag aldrig jag skulle få prova på direkt, iom Bingós icke existerande galopp på ridbana! Sen skolor i trav?!? På en islandshäst?!? Utan att bryta av mot tölt!! WONDERFUL! Tack ännu en gång Cassandra! (känns som jag tjatar, men det betyder så mycket för mig <3 ^^)

Imorgon blir det uppsala, sen insläpp i stallet. Bingó får nog vila skulle jag tro!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: