Regnig söndag

Hemma imorse var vädret ok, dvs de regna inte och var lagomt "svalt".
Tänkte "jag tar Mach först" sagt å gjort, åkte iväg mot Mach och körde in i en vägg av spöregn.. Hälsade bara på honom i hagen å såg att han levde, gav godis och åkte vidare mot Bingó ist.
Spöregna hela vägen till stallet i princip, förutom sista 5minutrarna. I stallet var de regnfritt och ja pyssla och bestämde mig för att rida Bingó en sväng på vägen. (han kommer ha en soft vecka nästa vecka iom kiropraktorbesöker imorgon). Sagt och gjort, pyssla iordning honom, och drog iväg. Himlen var ju t.om blå på ett ställe! Inte skulle de väl regna?
Rider vägen och Bingó känns fin, travar bra, töltar bra.
Vänder för att rida hem och himlens portar öppnar sig och de ÖSER ner.. Eh, de vart ökad tölt hela vägen hem typ, haha, sladda in på stallplanen och kasta in oss i stallgången.. Där en stallkamrat nöjt frågar "är du blöt Carro?" bara för att hon precis klarade sig undan regnet xD

Var tvungen sen efter stallet att åka mot foderboden med pappsen och släpvagnen för att köpa hösilage.
Lite förvirrad tjej i kassan dock (antagligen ny). Plockar på mig kornkross och en säck morötter. Säger i kassan "en säck kornkross, morötter och SEX balar hösilage". Hon tog betalt för 5balar, kornkross (efter att ja sagt ordet kornkross 3ggr) och morötterna... (tänkte snabbt att summan kändes "liten" men fundera inte mer på det).
Lassa på allt på släpet, sen när ja kör därifrån säger ja till pappa.. Ja tror hon gjorde fel med betalningen.. De stämmer liksom inte att ja betala ca1300 för 6balar, kornkross och morötterna.. När en bal kostar 235kr..
Vilket de klart inte gjorde, iom att hon bara tog betalt för 5balar.. Aja, deras förlust. Ja sa nog 6balar 2ggr minst iaf. Men man tackar liksom :P

(och ja, hade jag märkt det när jag betalade. Liksom reflekterat mer över att summan kändes fel, så hade jag nog antagligen frågat om hon slagit in allt rätt), man har väl själv suttit i kassan... :)



Kommentarer
Postat av: HANNA

superkul att du är med på dagens blogg :D

du har väl inte missat min andra tävling? DirektlänK: http://hannalovisasol.blogg.se/2011/august/tavling.html



kram, http://hannalovisasol.blogg.se

2011-08-07 @ 17:25:11
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Postat av: Anonym

vinnaren av dagens blogg är dragen! kolla vem det blev och anmäl dig igen:

http://hannalovisasol.blogg.se/2011/august/dagens-blogg-2.html#comment

2011-08-07 @ 20:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: