Rida rida ranka

Började dagen på hööks (inköp av flughuva samt 4ess tjärsalva).
Sen direkt till Mach, som faktiskt såg glad ut när jag kom :D haha, lille pöjken.
Pyssla iordning och in på ridbanan, fortsatt arbete med att töja och böja samt flytta bakben (ala öppna, skänkelvikningar och bakdelsvändningar). Övergå till trav med fokus på tempo och fortsatt "bära sig på innerbakben träning". Superduktig bitvis men ack så jobbigt! Men han har verkligen viljan att göra rätt. Han är verkligen så KUL att jobba med! Verkligen en helt genom gó pojke!
Skritta av på vägen en sväng också.
Tur med vädret hade vi för den delen också! När Mach stod och käka i stallgången öppnade sig himlens portar och regnet öste ner. :P

Vidare mot Bingó där de dock inte hade regnat en droppe (vadå lokala skurar?!?), mocka och fixa i superfart.
Hämta i hagen och borsta av snabbt för att helt enkelt hinna rida. Barbacka blev de på ovalbanan. Skritta mest, gjorde lite skänkelvikningar längst spåret och red lite öppnor. Trava lite i båda varven, red i typ 20min.

Sen vart de att stressa in på Willys, köpa lite fika. Hem, kasta ihop en morotskaka, kasta sig in i duschen, snabbstäda och fixa innan gästerna kom (hade en hel timme på mig att göra allt detta xD)

Sen från kl 15 och framåt har vi helt enkelt bara "firat mig" i omgångar.
Än så länge inte fått så många presenter, utan mest pengar :P Men så har jag inte önskat mig något speciellt eller!



Kommentarer
Postat av: Frida

Grattis i efterskott :)



Jag funderade på en till sak, har Bingó lättast för traven eller tölten? Tänkte om det finns några likheter där med :)

2011-08-10 @ 10:59:02
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: