Dag 9 - Min hästs vardagsoutfit

Ja, vinterhalvåret har han antingen ett blått eller grått mysigt innetäcke på under natten, uter har han oftast ett tjockt blått helhalstäcke, vid fint väder har han ett tjockt vintertäcke utan hals. Höst och vår går han med senskydd på frambenen iom att vinterhagen är extremt stenig och senskadan kan lätt gå upp om han slår till benet mot tex en sten (och de är oftast mer rörelse i hagen dessa tider och mer lek, så då skyddas senan med senskydd) 

Vid ridning blir de träns (eller hackamore) + sadel (eller barbacka) (med schabrak) samt ridtäcke/ländtäcke.

Sommarhalvåret har han eksemtäcke dygnet runt och vid ridning sadel med schabrak samt träns/hackamore (eller barbacka).

Ibland lindar jag benen (om jag orkar/de är torrt underlag) och ibland slänger jag på viktboots.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: