Tolkning

Idag stod tolkning på schemat. Vädret var vackert men snön ack så hård!!
Gick inte så bra och Bingó kom på att om man är JÄTTETAGGAD men inte får gå framåt så kan man STEGRA (och nej inte högt för de vågar han inte/vet att han inte får.. Inte för att han får stegra lite eller, men ja..)
Så 3ggr valde han att lätta i fram när vi var tvunga att stå stilla för att vänta in den tappade pulkåkaren!

Valde sen att tolka på vägen, ist för i hagen som vi först började i.. De gick ok med första pulkåkerskan, sen skulle pappa åka, Bingó töltar på fint bortåt, sen vänder vi för att rida hemåt och hästen blir "rädd" (jag vet faktiskt inte vad som hände, men hästjäveln sticker iväg i pass, drar sen över i galopp och tvärskenar), så jag skriker "SLÄPP PAPPA, SLÄPP" men han hör såklart inget utan hänger kvar i linan, Bingó springer som ett jävla as ned för backen i kurvan och allt jag tänker på är att "vi kommer dö i kurvan" (blankis), men vi överlevde första kurvan men där försvann pappa, rakt in i en snöhög och tydligen gjort en snygg saltomortal xD, vi fortsätter iväg i sken.. tar nästa kurva utan att dö och SOM TUR ÄR, hoppar mamma fram och viftar med armarna så Bingó stannar.. Annars hade vi nog skenat hela vägen upp till hagen..

och när vi står där och typ andas igen kommer pappa gåendes, snöig med pulkan dragandes och säger med arg röst "du kan ju inte rida så fort ju fattar du väl". varav jag snäser, " DET vet jag väl förfan, men han stack ju"..
och han hade inte alls hört att jag skrikit som ett as att han skulle släppa snöret.. aja :P

Ja, de var ju faktiskt MINDRE kul, men sen fick mamma åka i pulkan, ena kamraten fick gå bredvid Bingó och hålla honom i tygeln medans jag satt kvar på, och de gick bra. Ville ju inte sluta när han var så "uppstressad"..

Synd bara att de hände övh. Har aldrig hänt förut, men ja. De är hästar, vilda djur och något vart han rädd för / fick nog eller helt enkelt blev övertaggad!

Vi överlevde ju allihopa iaf! :P Även fast jag trodde att vi skulle dö vilken sekund som helt.. Fan jag trodde inte min häst hade så bra balans (och grepp) för att klara de där kurvorna i full sken.. Men ja.. De hade han tydligen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: