Dagens ridtur (eller skentur?!?)

De var tur att jag tog sadeln idag, för oj va snabbt de kan gå när både Matte och häst får panik över en älgko *vissel*

Red med 2 stallkamrater och de är ju tur att de fick stopp på sina pållar jävligt fort iaf haha.
Jag såg ju älgen redan igår (stod mitt på vägen när jag satt i bilen påväg till stallet), och ja var liksom "lite beredd" på att älgen skulle finnas i "närheten". Vi kom iaf i skritt och jag känner hur Bingó spänner sig och kollar upp i skogen. Ser då älgen komma i "trav" nedför backen i skogen.
JAG hade tänkt att bara vända och tölta därifrån, säger till stallkamrat att vi vänder (i lite panik då xD)
Bingó vände, och drog iväg i galopp (matte var ju liksom rädd, då måste de vara farligt, och då vart ponny rädd också!). Och iväg for vi, i sken.... Möter på stallkamrat nr2 som red lite bakom oss, brassar förbi i 4språngsgalopp xD och iväg. MEN iom att deras pållar INTE sprang med så fick jag stopp på Bingó ganska fort! Som tur va.

Han FÅR ju inte springa så jävla fort i galoppen, ska han galoppa ska de vara lugnt och sansat. Risken är så stor att han vrickar till benet och då är senan körd igen :(
Så de var ju mest de jag var rädd över när han drog iväg sådär! Senan..

Men inget hände som tur var! Och ja är supernöjd över att jag tog sadeln.. Annars hade jag nog varit på sjukhuset igen *vissel*.





Dumma älgar, stanna i skogen så vi slipper se er :(
INTE tycka om!



Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-19 @ 10:45:37
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: