Tisdag

Tog mig en ordentlig sovmorgon idag (kl ringde halv 11, SÅÅÅÅÅ skööönt!!), duscha och käka lunch, sen åka mot stallet. Tog en 20min promenad med Bingó som var SÅHÄR pigg! Han missförstod mig lite vid ett tillfället och ställde sig då på bakbenen, min häst liksom? xD på bakbenen?!? Han skämdes dock otroligt efteråt och liksom vände bort huvudet och tittade fram bakom luggen "oj, fl'åt matte, de var inte meningen". Ingen ide att korrigera honom, hade inte gett något. Bara fortsatte med det jag höll på med ist. (dvs få honom att gå på en volt runt mig). Sen vart han lite taggad vid galoppbacken påvägen hem också xD vette fan va han gjorde men studs studs studs vart de, upp i snövallen och sen ett stort skutt ut framför mig i ett "Hej, jagärjättepiggochvartjätteräddtyp", snyggt avtryck i snövallen också xD verkligen bara 4:a hål xD

Promenaden nu ikväll däremot var otroligt trevlig! Han gick på lugnt och fint (med inslag av tölt för att man egentligen är lite väl pigg), men inge studs eller sånt! :)

Vill verkligen ha ut honom i en hage nu. DUMMA DUMMA vinter :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: