2. När & varför jag började rida

För att göra en lång historia ganske kort;

Har alltid velat rida, var livrädd för hästar som "barn".
Red på ridskola i 2omgångar men slutade pga rädlsan.
När vi flytta till villan började jag på ett fritids som hade djur, och därmed 2shettisar.
Att pyssla med de från marken var nog de som gjorde susen!
Grannen hade islandshästar också, och där halka ja in på islandshästen.
Började rida på ridskola när jag var 10, Skutans Gård, red där i 2-3år, sista året red jag även på Forsgård, på ridskola samt via min skola. Då red jag 3ggr i veckan!

Sen blev de avhopp från ponnys, och islandshäst för hela slanten. :)

Och eh, Varför jag började rida när jag var rädd?
För att jag är ENVIS som få, och känslan var helt oslagbar när jag väl vågare!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: