Otroligt!

Lugn förmiddag på jobbet, var väldigt skönt! Helt trött idag! Men vi alla kom igång runt lunch ;D

Bestämde mig för att slänga på jaktkandaret på Bingó och rida ut barbacka på vägen, behöver rida igenom honom inför tölten på rakt spår då han blivit så jävla travstark. Och barbacka behövs lite mer styrka än med sadel.
IAF, han har tidigare trivts väldigt bra på jaktkandaret (bara haft det i ett halvår och ridit på det ca 10ggr) men de alla gångerna har gått finemang. Såfort jag tog i honom så knäckte han nacken, bad jag honom att skritta framåt till bettet, började han skänkelvika. Sa jag åt honom knäckte han nacken. Ja ni förstår! Försökte tölta på vägen men han hoppade i princip framåt. Gav upp och skritta hem på långa tyglar å tänkte "jag rider igenom honom i skritt på ridbanan". Han gör samma sak där, men lägger till ryggning i 120km/h. Blev så jävla förbannad och uppgiven! Satt av och hämtade sadeln, slängde på den och helt enkelt TRÖCK honom framåt. Han fick springa på i sin passtaktiga tölt, dock utan att knäcka nacken! Sen blev de att försöka ta tillbaka honom men då kom samma problem igen, knäcka nacken och skänkelvika. Sen kom vi till en punkt då han stängde av helt, och bara backade.
Gick inte att stanna honom och hur mycket jag än tänkte framåt, hade glappande tyglar och smackade så backade han, tog helt enkelt och peta honom på rumpan med spöt. Och hästen BOCKAR?!?!?! (han har gjort det EN gång tidigare i vårat 6åriga "förhållande") WTF liksom?

Blev typ en 1,5timmes ridtur idag, 30min på vägen, 15min barbacka på ridbanan, 45min med sadel.
Tillslut släppte han och började leta sig mot bettet och handen.

Jag säger då de, han måste ha varit på typ världens sämsta humör? Bättre lycka imorgon hoppas jag verkligen.

Blev en lång avskrittning (ca 10min) med stretchning som avslut.



Idag var en sån dag då man undrar VARFÖR man spenderar
flera timmar i stallet varje dag, samt flera tusen kronor i månaden.

jag hoppas du bjuder på en bättre tur imorgon hjärtat!



Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, när dom är på sånt där humör...Så han brukar inte bocka? Det gör Guffi. Men skönt att det släppte tillslut för er iaf.

2011-09-14 @ 23:23:42
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: