It takes two to tango

Ännu ett morgonpass i stallet, ganska skönt ändå. Lugnt och svalt!.
Bingó fick ännu en gång en promenad, men innan promenaden tvättade jag igenom hans svans.
Skorvig och torr men de hjälpte inte med att smörja. Så troligen har det blivit lite "motsatt effekt" av smörjandet just där. Så blev att tvätta helt rent och direkt efter såg han mycket bättre ut. Skorvet var borta och svansroten såg mjuk och fin ut :)
Och idag var han pigg på promenaden, han gillar när Annica är med ^^ går alltid upp i ryggen på henne! Ser så sött ut :D
 
Sen red vi ut en sväng, lite lätt irriterad på mig själv i skogen när jag inte hittade alls, men tillslut visade Kelda vägen. Hatar att inte hitta, verkligen SÅ frustrerande >.<
Men vi hitta tillslut, och när vi red på grusvägen hem började det regna. Kul liksom.
Blev i princip trav/tölt hela vägen hem, förutom sista biten genom "skogen".
Kelda fick förresten också sin svans tvättad, innan ridturen. Haha hon såg SÅ obekväm ut!
Hon stod t.om och darrade på underläppen. haha snuttan! Såg förjävla kul ut!
 
Skulle ta uppställningsbilder på Kelda också, men skippade de iom regnet som öste ner.
Får bli nästa gång Annica är med ut helt enkelt :)
 


Kommentarer
Postat av: Fia

sv; ja, jag är såå glad med denna hovslagare som verkat hovarna olika stora och i olika form, jippi. Pyttesmå är de också. "Då ska vi se om vi har något att slå fast skon i också" säger han och lyfter hovarna för att kolla efter att ha raspat ner dem till hälften typ.. Tack. På min häst som haft störst problem med hovarna ännutill. tack.

2012-08-15 @ 01:14:14
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: