Lördag morgon

Stalltjänst imorse, väldigt härligt när man väl är DÄR, men usch va svårt, jobbigt och eländigt det kan vara att bara kliva upp ur sängen! :P
 
Hästar kom iaf ut och fick sin mat. :)
Bingó och jag powerwalkade våran sväng, idag kom vi runt på 15 min, ist för 20 :P haha
Bingó var dock inte sådär jättepigg som han kan vara, antagligen morgontrött och tung i magen efter frukosthöet ;)
Men han klev på bra ändå. han måste ju "gunga igenom" i kroppen för att må bra, och de gjorde han idag :P haha
Måste försöka hitta en liten slinga i närheten i en skog så vi kan klättra lite också, just nu är det mest grusväg!.

Efter promenaden var de Keldas tur! Ja hade dock NOLL inspiration över vart jag ville rida, för rida. Det ville ja!
Så på med allt och upp på hästryggen, och iväg bar det. Idag var en dag då hon var lite tjaffsig i munnen.
Vet inte riktigt VAD det beror på, då hon helt enkelt går emot handen. Tar inte alls förhållningarna "/.
Hon lyssnar på sätet och "hoo" för att få stopp. Så de är ju tur. Men så träligt när man vill ha en mjuk förhållning i handen och i gensvar får man en stum och hård mun. Gör mig så ledsen, och ja vet inte riktigt hur ja ska lösa det eller :(
På ridbanan är hon alltid mjuk, men de är just ute. Och jag vill ju absolut INTE betsla upp, för de är ju egentligen inte där problemet ligger.. Frågan är om jag ska byta tillbaka till de 3delade igen? För att se.. Funkar inte de ska jag nog prova med ett rakt stålbett!.
Åh vilka problem! :o hade aldrig dessa problem med Bingó..
Undrar tro om hon kanske skulle tycker mer om en engelsk nosgrimma? kanske med aachem?
De är ju verkligen bara att "exprimentera" på.. För ja, ingen vet ju vad hon trivs bäst på :P
Snart ska jag ocks prova på att rida henne på hacket. Så hon får lite vila i munnen också.
 
Men nej, nu har jag inte tid att sitta här och dividera! De är typ sol ute och min bil är sjukt skitig.
SÅ biltvätt, here I come! :D
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: