Vi kan!

Med en redbull i kroppen fick jag ny energi!
För satan i gatan va trött jag har varit idag, tillslut vart jag sådär trött att de nästan kändes som om jag var sjuk.
Började frysa, snurrade i skallen osv. Men en redbull påväg till stallet löste problemet :D hehe, så nyttigt så!
 
Iaf, Bingó vilar ju nu, pga tappsko. Ska diskutera lite med hovis på måndag om att kanske göra pålle barfota.
Vi får se hur de blir :)
Kelda och jag tog oss däremot en ridtur, jättefin var hon idag!
Stor skillnad på att rida ut själva, hon koncentrerar sig lite mer då :)
Bestämde mig vid avfärd från stallet att träna på galoppfattningar från skritt. Och därmellan bara köra trav, inge tölt alls!.
Travade fram på vägen och fick till riktigt fina övergångar från skritt till trav, med bibehållen form :)
Takten vart riktigt RIKTIGT bra bitvis! :D Duktiga tjejen!. Tog igenom halvhalterna ordentligt, bar upp sig fint och gick bitvis i riktigt trevlig form. Skjöt på bra från baken och fick till bra sväv då och då!. Här krävs mer styrka än vad hon har, men hon är på god väg! SÅ KUL!
 
När hon var varm i kläderna började galoppövningen, valde i början att ta galoppen i kurvor, så hon lättare kunde ta rätt galopp. Första fattningen blev lite "aaaahhh va gör vi? GALOPP" typ haha. Bara berömde, tog ned och gjorde ny fattning från skritt, funka bättre!. Gjorde kanske totalt en 5-6 fattningar, skritt - galopp typ 20m - ner i skritt och skrittarbeta lite, typ skänkelvikningar och öppnor - sen upp i galopp igen. osv :) Jätteduktig tjej!

Travade lite på ridbanan sen också, försöker få in ett "avslut" där lite då och då. Och idag fick jag ett riktigt "AHA" uppvaknande!. Nu jävlar kommer vi utvecklas! För nu fatta jag vad JAG har gjort för fel!
Men vi travade lite 8volt och hon slappna av riktigt fint bitvis :) Valde att avsluta efter en halv volt i låg, rund form.
 
Duktig tjej idag :D
Måste själv bara bli bättre på att fokusera och ska helt enkelt börja bli bättre på att själv sätta ett mål för varje ridtur. Kan vara småsaker, men som att bara få till riktigt bra övergångar till tex trav. eller få bra känsla i nedtagningarna osv :)
 
Imorgon blir de vila för hästar, men spinning för mig ^^.
Efter 1veckas uppehåll från gymmet (av flera anledningar) ska de bli riktigt skönt att svettas lite :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: