Bingóplågeri? haha

I förmiddags var jag iväg på en arbetsintervju. Så nu håller vi tummarna. 
Känns ändå rätt bra, har lite krokar ute, och får jag inget jobb blir det plugg efter nyår!. Det löser sig tillslut! Jag bara vet det!. Frågan är bara vad jag måste offra innan jag är där jag vill vara?.
Nej, de bekymret tar jag när jag är där!. 
 
Lunchade sen med pappa, mysigt :) for sen vidare hem, bytte om och åkte till stallet.
Hästarna fick vila, bara myste lite med Bingó. Imorgon har jag utsläpp och lunchen så tid kommer finnas över till ridning, pyssel och kärlek för dom båda :) haha. 
Köpte ju hästgodis när jag var på börjes förra helgen, Kelda provsmakade igår, en gick bra, den andra spottade hon ut och tittade på mig och sa. "Har du inget godare i den där fickan". Men hon är ju inte (ÄN) så bortskämd så hon liksom "jaha, skit it då, jag vill inte ha godis ändå". 
Idag fick Bingó provsmakade, han tog in godiset, och spottade ut det lika snabbt igen. Tittade lite på mig och bad om något godare. Tog upp en precis likadan godis ur fickan och erbjöd. Han luktade lite och tittade sen på mig undrandes!. "Eh, matte... har du inget godare i den där fickan?!?" så jag tar upp ytterligare en likadan godis, Bingó tittar på mig och säger typ "Okej, de här är ju hästplågeri!" och sen tittar han på mig och ser ut att tycka att jag knappt är vatten värd xD Jävla bortskämda hästkrake!. Men den besvikelsen han visade hahaha, så underbart!
Jätteledsen och oälskad häst liksom ;)
Så, nu inom kort kommer väl djurskyddsmyndigheten (som iof typ inte finns längre men ändå) få ett brev från en upprörd Bingó som tycker att det är hästplågeri att inte erbjuda gott godis!! ;)
 
 
Mattes vackraste <3
och ja, jag kommer att köpa nytt godare hästgodis.. Kan ju inte plåga i djuren något så äckligt som de där godiset tydligen ;)


Kommentarer
Postat av: Frida

Haha! Guffi verkar inte ha något problem med godisarna jag köpte där, med äppelsmak och en ganska stor påse. Var det sånna du köpte?

Svar: Köpte någon modell med banansmak :) Bingó ÄLSKAR bananer så jag trodde detta skulle bli en hit, men tydligen inte hahaha. Skulle ha satsat på äppelsmaken, eller den med morot :P hade nog vart ett säkrare kort :)
Carro

2012-12-07 @ 20:59:33
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Det kanske var en konstig banan. Serstök älskar också banan och banangodisarna de har på Granngården gillar även Guffi :)

Svar: Ja, måste vara en konstig banansmak :( vilken nitlott liksom :)
Carro

2012-12-07 @ 22:48:15
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: