Gårdagens ridning

Ridhuset blev det, dock styltväder så vi promenerade dit. Tar väl en 5-10min beroende på hur fort man går.
Men med feber och styltor tog det nog närmare 10min för oss att ta oss dit, fick stanna och knacka ur styltorna typ 5-6ggr >.< MEN så glad över att jag har ridhuset trots allt! :D
 
Igår fokuserade vi på traven, har fått någon dille på att i princip bara rida på 4kanten. Så, de gjorde vi mycket!
Började bara med att rakställa på raka spår och böja och ställa igenom i kurvorna. I skritt är hon helt klockren i den övningen. Svårare i trav men lättare i tölt sen :) Iaf, skrittade så några varv åt båda hållen innan hon fick trava igång på halvlånga tyglar. Hon har blivit lite "rusig" i traven och jag VILL inte sitta och bromsa henne så idag fick hon själv hitta sin egna takt, tempo och bärighet. När hon väl slappnade av, frustade och tog ner tempot lite bröt vi av till skritt, och böt varv och gjorde samma sak där. För att sedan börja korta upp tyglarna något, fortsätta be om samma tempo men även be om form. Bitvis gick hon riktigt bra, för att sekunden senare rusa några meter. De händer när jag flaxar litelite med min skänkel. Känslig på det viset. Men de blir bättre :)
Efter ett tag började jag rida "timglaset" (kanske bara är jag som kallar den för det haha xD) MEN man rider iaf snett igenom hela tiden :) Fick ihop henne riktigt fint när jag själv var tvungen att rama in henne lite mer på diagonalen och precis när man svänger in på diagonalen måste ju yttersidan vara med (annars blir det en väldigt osnygg sväng om man säger som så xD) och tillslut fick jag ihop det och hon gick på riktigt riktigt bra! 
Släppte till sjukt fint i vänster varv, sköt på helt galet och formen bara släppte. Liiite svårare i höger men hon försöker och får beröm för de lilla hon gör :)
 
Börjar bli lite tävlingssugen nu faktiskt!. :D kan de inte bli vår någongång så jag kan få börja tävla :D haha
 
 
Snyggingen själv! Det kan nog absolut bli något av henne om något år! :D
Tänk om vi tar oss till SM? Kanske vi kommer så långt med bra kamratskap, styrka och erfarenhet? :D


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Det tror jag ni kommer göra! :D Men ni får se till att det är när jag har massa pengar så jag kan komma o. heja på er! ;D

Svar: Fina du <3 Jag hoppas verkligen. När vi kommit igång lite mer, känner varandra lite mer och har mer kunskaper i ryggsäcken så borde det inte vara helt omöjligt :) Om några år!och ja KLART du måste komma och hälsa!
Carro

2012-12-01 @ 20:53:21
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: