If life gives you snow, make snow angels

Började dagen ute hos Cassandra och Einrad. Red en liten sväng på E, sen fick matte Cassandra rida också.
Kul att se hur de två utvecklas hela tiden!. Så stor skillnad från när E köptes :) Kul!
Och när Einrad väl gått ner i vikt kommer hon bli bra läcker (synd att hon är svart hahaha). Men vi ska nog slå er på tävlingarna sen :D mohahaha
 
Sen vidare mot mitt stall, där jag red Kelda i ridhuset, tog de "vanliga bettet" idag. 
Det gick bra, absolut. Men det går bättre på hackamoret!
Övergångarna till trav satt fint, lite överilad bitvis men fick till det bra ibland iaf :)
Galoppen överraskade hon i måste jag säga. Jag börjar få in tekniken lite mer nu haha, och hon bjöd på form ett helt varv runt 4kanten :D LYCKA! och i "det förra svåra varvet" dvs i vänster galopp!. :D MEN hur kul var inte det då?
Sen fick vi dela ridhuset och då gick jag över till att bara göra några travövergångar på volt. 
Jag är inget jättefan av att rida på volt med Kelda. Bingó funkade voltarbetet på, på ett helt annat sätt.
Kelda funkar bättre med serpentiner, snett igenom osv osv, medans Bingó inte klarade av det alls. :P
Men, övergångar på volt till trav gick bra det med :)
Överlag ett bra ridpass! :) Ska bli kul å känna på hur hon känns imorgon :D 
Min fina tjej <3<3
 
 
Och nu ikväll har jag bakat lussekatter
 


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

...du är så duktig och bakar hela tiden ju! Gift dig med mig? :o

Vilka bett (vilket?) brukar du ha till Kelda? (Har hon en mini-mun? haha :> )

Svar: Hela tiden vet jag nog inte, men det händer rätt ofta iaf!MEN JA <3, Jag vill ha ett sommarbröllop :')

Kelda går vanligtvis på ett 2delat med lösa ringar, strl 10,5. Annars har hon ett 3delat med lösa ringar vid longering strl 9,5 :) Ska köpa mig ett rakt med fasta ringa hade jag tänkt :) Tror hon gillar när de är så lite rörelse som möjligt i munnen! :D
Och ja, MINImun! Bingó hade strl 12,5 hahahaha xD
Carro

2012-12-11 @ 22:10:56
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Men, tänk vad coolt om vi gift oss idag! :o 121212 liksom...!

Svar: Ja <3 :D vi gifter oss :D Let's elope to Vegas baby :'D
Carro

2012-12-12 @ 21:30:53
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Och fort ska det gå! Wrooooooom, wroooooooom (Eller, vad är kl i Vegas nu? haha ;))

Svar: De är nog lugnt, kl är runt 15-16 där :D VI HINNER! :D
Carro

2012-12-12 @ 22:08:56
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Aaah, då behöver vi inte stressa ju! :D Skönt! Jahapp, du fixar klänningen så söker jag reda på en... kostymliknande byxdress, haha ;)

Svar: Absolut! :D Vadå, klänningen har hängt i garderoben i flera år nu ju :o hehe
Carro

2012-12-12 @ 22:13:37
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Haha, jag visste att du bara väntade på att jag skulle fria! :D

Svar: Ja :'D som jag har väntat!
Carro

2012-12-12 @ 23:08:50
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

haha <3

2012-12-12 @ 23:42:38
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: