Lugn "dagen efter"

Seg dag idag, snöat nästan hela natten och de har väl kommit en 10-15cm. Så vidrigt!
Skottade mig fram till bilen, skotta fram bilen (eller ja, vad man nu kallar det när man ska få fram en BIL under SNÖN). For sedan till stallet och muttrade över att stora motorvägen var helt oplogad (kl 13 liksom?!?)
och att folk inte kan köra bil, ibland undrar jag om jag ens själv ska köra bil haha, blir så jävla förbannad när folk mökar i 30km/h på en 50km/h väg, när de knappt är snö (för småvägarna var plogade faktiskt).
Men men, pållarna fick vila idag, Bingó såg ut som en levande istapp, var ju blåst och nästan lite regnsnöisch som ramlade. Täcket var stenhårt hahahah och svanslappen helt stelfryst :P haha snyggt ;)
Kelda hade nog varit smartare och stått i lä av Bingó, hon såg mer ut som en häst.
Pållarna fick i vilket fall komma in tidigare, de såg ganska eländiga ut ute i hagen ;)
 
 
Trollen i somras.
Ååååhhh vad jag längtar!!!! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: