Vad gör du när Kelda gör jobbet? :D

Jag väntar på vårat bakslag. Kelda går just nu bättre än någonsin!
Någonstans har spärren släppt och hon levererar gång på gång!
Känslan av att sitta av efter varje ridpass med ett litet lyckorus i kroppen är helt oslagbart! Hon kommer bli bra den där tjejen! :'D
Knarkar övergångar som sagt, mycket skritt-trav-skritt rullar mycket på serpentinbågar och snett igenom samt 4kanten och någon enstaka volt. Galoppen idag var sämre än igår överlag. Däremot släppte hon något så SJUKT i typ 4:a steg och ger mer uppåt än framåt, och i form :D Men, annars utöver det, var de mest högt tempo och formlöst haha. 
Provade tölten idag också, med bett. Superduktig bitvis och vissa sträckor var det såååå tungt att arbeta rätt så hon själv bara bad om skritt. Men, de är så lätt att be om några steg till, innan man tar ner henne. Det är det som är så underbart med Kelda, man kan alltid be henne fortsätta liiiite till för att sen berömma med nedtagning. Och hon blir nästan så stolt själv "Matte, Jag orkade några steg till, visst var jag väl duktig?!?". Så SÖT :*D
Nu känns det också som att vi har kommit till det stadiet att jag kan tänka lite, och hon gör. De är skitkul att vi snart kan läsa varandra så! Det är alltid mitt mål, det är då ridningen tar de där sista steget och blir om möjligt ÄNNU roligare! :D
 
Taggar nu ridlektion på Tisdag! :D Hoppas på att få lite fler nycklar som jag kan pilla lite med mer sen i min ensamhet. 
 
 
Nya bilder vore väl verkligen på tiden snart va?


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

JAAA! Jag väntar på dem!!

Och, jätteroligt det går så bra för er, jag bli alldeles glad av att läsa det, haha x) :D
Och ja, när man nått dit, det är då det händer, liksom, haha :D

Svar: Ja! Jag väntar också ;) haha
Men ja!, jag är helt lyrisk! Vill rida hela tiden.. Men tydligen måste dessa bebishästar vila några dagar i veckan? Hmm ;) haha
Carro

2012-12-12 @ 23:11:11
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Va? Varför det? :o haha

2012-12-12 @ 23:43:09
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: