Hits you when you're down

Då var onsdagens arbete avklarat! SÅ JÄVLA SKÖNT att vi stänger kl 14 dag innan röd dag ^^ Me love!
Och ännu grymmare är att jag är ledig nu i 4:a dagar! :D Eller ledig och ledig, känns som att jag ska göra allt och ingenting under dessa dagar! Men de ska ändå bli skönt att slippa åka till jobbet hehe :P

Imorgon ska ja försöka få iväg ett litet lass med saker till nya stallet. Dra med mig några torvbalar och bädda upp i boxarna! Sen på fredag blir de att besikta släpet (hoppas att de går igenom, de är mitt stora orosmoment just nu!). Efter det är det vaccinationsdag i stallet, och jag ska packa klart de allra sista, göra rent i boxen så det går snabbt på lördagen samt BADA Bingó (om vädret tillåter!). Sen är de liksom lördag och flytt.. Gaaah så nervöst!!! Planen där är att vara i stallet vid 9. Plocka in de sista i bil/transport, tvätta av de sista i boxen, ta ur bädden och packa in Bingó. Lämna av allt i Kvarnhagen, luncha någonstans (då jag såklart måste tacka min finaälskadevän som hjälper mig) sen hämta Kelda (gärna innan 14), sen stalla in henna i nya boxen! :D Sen är dom liksom där, MINA två hästar. Jag har nog inte fattat de än! De är helt sjukt!
Att jag liksom snart har en helt annan typ av vardag att se fram emot! Så jävla underbart det ska bli!

Bingó och Kelda ska inte släppas ihop förrens på Söndagen!. Då har jag planerat att vara i stallet länge och väl. Vill INTE att samma sak ska hända Bingó som förra gången han släpptes med ett sto. MEN den här gången är de iaf lite andra förutsättningar! De är ett nytt ställe så ingen av pållarna "äger hagen". Och min plan för ihopsläppet är lite annorlunda också. Och jävlar i mig om inte detta funkar nu... Då tror jag att jag skjuter mig själv! gaah!





Snart står dom där, min nya vän och min gamlaälskadevän

Kan knappt vänta!



Kommentarer
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Åh det är så spännande :D

2012-05-16 @ 17:00:43
URL: http://nikoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: