Slowfeed nät

Idag följde pappsen med ut till stallet för att montera upp mina slowfeed nät jag köpt till Bingó och Kelda.
Tanken är att de ska få sin Halm däri :) 
Kelda uppskattar halmen mer än Bingó kan man ju lugnt säga. haha, de har fått halmen i en "hög" under veckan, och Bingó har väl ätit en del men egentligen mest spridit runt den.
Hos Kelda är det nästan helt rensopat ;) Bingó är lite kräsen ^^ 
Men nu ska de bli skönt att veta att de har sin halm under en liten längre tid än förut :) Och förhoppningsvis håller de sig lite lugnare i boxen också. Kelda är ju lite "orolig" (har blivit bättre absolut) och vill gärna vandra runt å ha sig. Bingó blir då också lite orolig då han står i boxen bredvid. Så nu hoppas jag att de står lugna och fina och tuggar/pillar i sina nät :)
 
Fasiken, insåg nu att jag missade att ta en bild.
Ni får se hur fint det blev imorgon ist ^^. Jag tror nog ni överlever :D haha


Kommentarer
Postat av: sandra nensén

fodrar du dom med halm?

Svar: De får 1kg halm var vid insläpp utöver deras insläpps hösilage :) Mest för att de ska ha något att småpilla med utan att få i sig mer protein å bli feta :)De äter redan nu 6-7kg hösilage om dagen, mer än så behöver dom inte :)
Så då förlänger jag tuggtiden med 1kg halm ist :D
Carro

2012-11-11 @ 17:38:45
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: sandra nensén

Aha okej det är ju smart :)

Svar: Ja :) Jag tyckte det iaf ^^ haha
Carro

2012-11-13 @ 10:36:40
URL: http://sandranensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: