Godissugen :(

Idag blev de en lugn stalldag, Kelda blev riden lite på vägarna, mest fokus på tölt då damen inte alls ville släppa till i traven. Hon trava på riktigt bra en sträcka, sen fick de räcka. Tölten har blivit mer stabil sen jag klagade av mig sist haha :P Idag rollade hon inte ett enda steg, utan tickade på riktigt fint. Kortade och längde stegen omvartannat. Jobbigt att korta sa hon och la sig lite i handen, men med lite ställning och böjning släppte hon fint.
Form orkar hon inte, men de kommer med mer styrka! De är jag helt säker på! :)
Vi galoppa lite också, tog igenom båda galopperna och hon kändes fin. Taktren och trevlig.
 
 
Fina Kelda! :)
 
Bingó fick en trevlig promenad, 20min sen orkade jag inte mer x)
Min höft gör ont, eller ja inte höften, men musklerna som kiropraktorn dödade hehe :P
Men de är alltid lika mysigt att promenera med min gammelman <3
 
Och som rubriken lyder, omg vad jag är godissugen :( Jag som liksom sällan äter godis övh. Å så slår de till bara sådär, när man liksom inte har ett skit hemma för de första, och sen ska jag ju inte äta godis eller. Vilket gör de hela jobbigare >.< dumma elaka kropp säger jag bara! Eller dumma hjärna kanske man ska säga?
Men åh, de hade varit sååå gott med en kexchoklad, eller en sportlunch, eller en geisha... MMMMMM


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

geishaglass... mmm....

2012-10-09 @ 21:44:53
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: