Men slutarå!

Ja, sådär fjortisaktigt vill jag bara skrika ut mot regnet. MEN SLUTARÅ! Regnhelvete :(
Vaknade imorse kl 06:00, upp och hoppa!. Vidare till en kamrats pålle, för vidare färd mot veterinär.
Vara där länge, och sedan åka hem igen. 
Regna hela morgonen typ, slutade dock under dagen (otroligt), stannade kvar i kompisens stall ett tag, prata lite skit ^^. Sen for jag vidare mot mina troll!
Bingó fick mys och promenad, fick beta lite i skogen också, mysigt. MEN såklart började det att regna, så vi fick avsluta lite tidigare än tänkt, och pålle fick komma in i boxen (=nöjd pålle!). Kelda fick komma in och bli lite avspolad om leriga benen. Känner liksom lite att nu har hon ju ändå vilat i 3dagar (vila måndag, tappsko tisdag och skodd igår), så nu kan hon ju likväl ha sin vila liksom. Tänkte nog bara köra 2veckor nu, sen får hon 2veckor i vår också. Dels tror jag inte hon behöver mer vila än så i stöten, sen vill jag rida (hehe). Men det lär ju märkas på henne om hon vill/behöver/kräver längre vila. Då får hon såklart det. Men provar först med 2veckor :) 
 
 
Sluta fota nu matte, GE OSS MAT!


Kommentarer
Postat av: Frida

Är det min häst som är gigantisk eftersom han aldrig behöver lägga huvudet över boxen så där eller alla andra som är små? Haha, tanken bara slog mig helt plötsligt :)

Svar: hahaha, ja vet inte. Boxdörrarna är iof ganska höga. Går nog till armhålan på mig (jag är 168), Bingó är 140 och når väl upp utan "större problem" men Kelda är lite mindre med kortare hals och får nästan lägga huvudet på boxdörren för att se ut ^^. hahaSött är de i vilket fall :D ser ut som två små shettisar som kikar ut ^^
Carro

2012-10-18 @ 22:13:55
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Det är en ganska vanlig syn när islandshästar står i box och försöker titta över, men jag har nog inte sett Guffi göra det. Han är ju både hög, har lång hals och stort huvud så det förenklar väl för honom :)

Svar: Det kanske de är om boxarna är standard för storhäst, vilket de ofta är i "vanliga" stall.I förra stallet var de aldrig någon som fick lägga upp huvudet sådär ^^. Men de var ju också mer byggt för islandshästar ^^.
Carro

2012-10-19 @ 14:56:44
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: