Söndag

Åååhh, ja fattar inte :( 
Hur kan helgen gå så fort? 
Dagen idag har spenderats i stallet, och på husvisning. 

Idag red jag faktiskt Bingó igen, vi red ut en liten 15min sväng och han kändes glad, lite aktsam om tassarna men gick på bra ändå. Snubblade inte en enda gång så något gott de hela gett med sig iaf!. Grusvägarna här omkring är så "lena" (om man kan säga så?) så rider man där bilarnas däck kör så är de som att rida på slät "lerväg" (eller hur man ska säga). Jättemysigt var de iaf :) Och Bingó hade spetsade öron hela tiden ^^.
 
Sen fick Kelda ut och springa lite. Jag tänkt tölt, hon tänkte galopp. Så rolligt, studsigt och galoppigt var de.
Övergångar, övergångar och lite mer övergångar. Sen kunde hon nästan tölta. Fick rida lite öppnor, skänkelvikningar osv för att hon inte skulle rinna ifrån mig. Blev en liten galopp och lite trav.
Överlag var hon lite osamarbetsvillig idag. Vilat i 2dagar också, så kan vara de! ;) Trots allt är hon så livsglad!. Springer runt med sina spetsade öron ^^.  
 
Imorgon hoppas jag att de har torkat upp lite på ridbanan, då ska vi hålla till där :) Trava lite bommar kanske t.om? De vore något!. 
Annars blir de vägarna igen :P De är tur att vi har så många att välja mellan trots allt ^^.
 
 
 
Okej, 5dagar sen helg igen! NU KÖR VI!


Kommentarer
Postat av: -

Hej!! :)

Såg att du hyllade c-ponnyryttaren som vann SM i somras. Du skrev mycket om att man inte har rätt att ta ut sin besvikelse på hästen -Ryttaren du hyllade fick i helgen gult kort=skriftlig varning, för överdriven spöanvändning på nationella tävlingarna i Ljungby, då ekipaget vägrade ut sig!
Så mycket var det värt att vinna SM så att man på nästa tävling spöar skiten ur stackaren!

Svar: Jag hyllade inte någon, vad jag kan minnas. Dock är de mycket möjligt att jag tyckte hon var sportslig i sammanhangen. Vad den ryttaren sen gör eller gjort på andra tävlingar vet jag inget om, iom att jag dels inte varit där, samt är intresserad :) Jag kan bara referera till det jag såg under finalomgången på Ponny SM:et och då såg jag en glad ryttare som red trevligt!. Synd dock att de så snabbt kan ändras!.
Carro

2012-09-24 @ 18:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: