Stalldag

Stallet hela dagen idag. Är ännu inte klar, ska ut vid 21 och kvälla.. Gäsp! (sen har jag morgonen imorgon också... ännu mera gäsp!).
Åkte ut imorse och släppte ut odjuren (hehe, hästarna då ^^) och sen åkte jag hem igen, låg ju någon i min säng som jag hellre ville spendera tid med!
Efter en sen men god frukost var de dags för lunchfodring.
Bingó och jag tog en långpromenad, eller rättare sagt, en pw på cirkus 1timme. Jättehärligt promenad. Bingó var pigg och glad, småsprang bredvid bitvis men annars gick han på fint. Vid promenad ömmar han inte alls, så försöker trycka ut honom i gruset då och då så strålen får arbeta lite! (varvat med att gå på släta grusvägen också då såklart). Var mycket att titta på, vi gick en ny sväng för Bingó :)  
 
 
 
Kelda och jag tog på oss den seriösa rollen idag!, tog t.om de viktade klockorna (190gram), har bara ridit med dessa 1gång tidigare, och de var väl för någon månad sen. Idag kändes hon mer redo för dessa, jättefin i skritten. Travade igång i en uppförsbacka och i början av backen vågade hon verkligen länga ut formen, sen vart de lite jobbigt, men de är styrkan vi jobbar på och den kommer mer och mer!. 
Sen tog vi tölten, och hon har varit lite rollig men idag var den stabil, hon arbetade på fint och bitvis kom även en önskvärd form. Vilket kändes jättekul!. En fin övergång till skritt som kändes sådär perfekt! :D 
Kort och fin galopp, även idag hade jag en härlig galoppkänsla (dvs jag kunde typ faktiskt RIDA galoppen!)
Lättväxlad i både tempo och gångarter. Travade på riktigt bra, vågar hålla formen och ORKAR hålla formen!. Trots bootsen! :D 
Sista traven påväg hemåt var riktigt underbar. Hon travar igenom kroppen på ett helt annat sätt när hon blir lite tröttare. Och hur konstigt de än låter så får hon ett sådan schwung i traven då! :D Och de är så kul att rida den traven!. Ja hoppas att den traven kan börja smyga sig in i början av ridpassen sen!. Eller att hon iaf får mer styrka så man kan få rida i den härliga traven lite längre än vad hon orkar nu! :)
 
Överlag är jag jättenöjd med henne idag!. Så kul när man kan få dessa ridpass (och ja tycker ändå att de kommer ganska tätt med den här damen!). 
 


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Oh, vad härligt! :D Alltså.. jag ser framemot ridbilderna på henne då! ;)

Svar: Ja, ja måste fixa någon som kan fota någondag :P annars får du vänta till den 13:e ;)
Carro

2012-09-29 @ 20:06:58
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

meh! stod inte jag fått något svar! Bah... får väl vänta då! Annars gööör det ju inget ifall det blir tidigare, eller oftare ;)

sv; ja, så typiskt. "Vad duktig du är, här har du.. Nämen, ska vi ta och trava lite? Då kan du få lite mera..." Blivit lite bättre på det där med traven i varje fall. Lite.

Svar: hehe, men de är så få folk som vill följa med och fota (och jag gillar att jag fick skriva om ordet följa typ 7ggr innan ja stavade det rätt xD)
haha, men eller hur! Jag är så i galoppen. "Åh, har du svårt med balans och takt, men om jag ger dig mer tygel, blir de bättre då?". eh, nej? men kanske om du tar tygeljäveln och typ rider x) dum man är ibland!
Carro

2012-09-30 @ 00:14:21
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Meeh, syns inte när jag får svar ju :(

Svar: Inte :o
Carro

2012-10-02 @ 01:50:06
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

ja, och det vart ju inte direkt meningen heller att skicka iväg den där redan, bah..

Du får hota (ev. muta) någon! ;)
Va, är inte det det bästa sättet då? :o Tycker jag ju! hehe

2012-10-02 @ 01:51:45
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Nu syntes det? Men inte de andra gångerna, eh..

Svar: Dumt! ja gillar funktionen, så då tycker jag att den ska funka också!
Carro

2012-10-02 @ 18:20:19
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: