Busfröna

Igår då, onsdag. Haft feber sen i måndag men ändå tagit mig till jobbet (vem har råd att vara hemma??)
Hästarna har då liksom fått vila, eller Bingó hade ju sin kompis ute i måndags, men Kelda har stått sen i söndags.
De roliga igår var helt klart när jag skulle ta in mina hästar, började med Bingó och tar hans grimma, öppnar grinden och tar ett steg åt sidan (JÄTTEPÖL precis vid igången) ser hur Bingó bara tar sats och kastar sig över pölen och försvinner upp mot stallet. Kvar står jag med grimma och grind i handen och ser chockad ut. SEN NÄR gör han sådär? haha, jävla häst! Och jävlar va nöjd han såg ut haha, visste ju helt klart att han gjort "fel" och skämdes och de hela var överstökat med lite backningar. Men, börjar han bli sådär gammal nu så han börjar hitta på bus och jävelskap? haha
 
Tömkörde honom iaf på banan, jättefin bitvis och galopperar så fint så fint på volt!. 
Lite bus fortsatte han med vid fattningarna och bockade gärna. Gammelman <3
 
Kelda sen då, jo hon gick fint genom grinden MED grimman på ;) haha
Sen fick hon också springa i lina, ska snart prova tömköra henne igen, gick ju inte så bra sist jag provade! 
Hon bockade runt men arbetade fint också med sin inspänning och hon kan trava den där tösen! Helt klart!
 
Idag fick Bingó vila, imorgon kommer hans kompis igen ^^
Kelda och jag red ut på grusvägarna, hon kändes lite loj och jag fick inte alls in någon direkt superwoowkänsla. Galoppen var fin, lugn med bra takt och sväv. Men de var väl det ungefär. 
Nya tag nästa gång bara, och de var väl långt ifrån jättedåligt, hon släppte fint en sväng i tölten, och traven var helt okej. Men hon kan absolut bättre ;)
 


Kommentarer
Postat av: Frida

Haha, det kanske är roligare att hoppa över pölarna och springa upp till stallet. Man måste ju liva upp vardagen lite :)

Svar: haha ja, tydligen. Skithästen ^^
Carro

2013-04-25 @ 22:23:28
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: