Lite lördag

Så otroligt skönt med sovmorgon imorse! 
Vaknade strax före 10, segade lite hemma innan jag drog mig till stallet.
Jag och Kelda tog oss till ridhuset (film kommer!).
Lite lycka på att ha en (faktiskt en nästan bra) filmkamera i mobilen, så ställde upp den på sargen med tanke på att bara kombinera mitt "se om jag har fått rätt galopp" tittande stämmer. Så därför kommer filmen starta med galopp haha. 
Iaf, underlaget var tungt, ganska nyvattnat och lite blött på en del ställen. Samt att filmen är i slutet av passet = lite trött Kelda.
 
Men annars då, hon kändes fin, lite taktmissar mot slutet pga trolig mjölksyra. De roliga är att de ser ut som hon rusar gärnet i galoppen, fast de knappt känns när man sitter på haha, liten häst tar många steg ;)
Men hon kändes fin, bitvis lite ur takt och i tölten fick jag ingen bra känsla på voltspår. Tappade henne lite och hon rollade, lite synd då hon inte rollat på ett bra tag, men idag blev det så helt enkelt! Rakt spår var känslan fin, tog i jämt och hade bra takt. Traven var helt klart bäst, hade bra takt och stabil form, taktmissarna mot slutet var väl lite mitt fel för att ja hon blev trött men jag bad henne fortsätta för att få lite film ;) haha
 
Men, håll ut då, en alltför lång, ganska tråkig ridhusfilm kommer troligen imorgon! :P 
 
 
Liten printscreen från sist vi blev filmade på tävlingen i Enköping :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: