Och så var helgen över

Några timmar kvar av ledigheten, sen är det jobb igen. Slit och släp ingen vila här inte!
Hade stallet imorse, dvs utsläpp samt lunch. 
Bingó fick arbeta en kortis i repgrimman, skritta på volt och sätta in bakben under sig hela tiden. Lärde sig fort att dutt uppe på korset betydde "sätta in inner under sig". Sen lekte vi lite med spansk skritt och puss :)
Lagomt kravlöst men ändå lite träning :)
 
Kelda och jag red ut, vi kom t.om ut i skogen idag! Snön har sjunkit undan och stigen är iof fortfarande snöklädd men nertrampad så pass att det går att skritta där utan att bryta benen ^^ Och va mysigt det var sen! Kelda frustade och frustade och var såå nöjd över att få skritta i skogen :) såå mysigt!
På vägen till skogen körde vi trav, jätteduktig även idag, Nu idag gick det t.om att göra igångsättning till trav från rakriktning (annars har vi alltid varit lite ställda åt något håll i igångsättningen, för att därifrån smyga in i rakställning), men styrkan har defenitivt kommit nu och att ha henne rakställd i form i skritt, och bara be om trav med samma förutsättningar blev liksom en självklarhet idag. ÅÅÅ så glad jag blev! Älskade lilltjejen!
På vägen hem sen blev det tölt, samma visa här! Vilken lycka, vilken häst! :D 
Känns som att vi bara går från klarhet till klarhet, och alla steg framåt är ju i dagsläget "så stora" iom hennes utbildningsgrad. Men åh va kul det är ändå! Min fina tjej!
Vad jag hoppas att vi får fina kommentarer på tävlingen den 4:e Maj, för jävlar vad taggad jag är nu!
Jag ska bara tänka på att (ja först och främst ha rätt gångart) ha henne RAKSTÄLLD och rida henne kompakt så jag inte tappar henne till någon annan gångart. Resten sköter hon så bra själv. Så mantrat på tävlingsbanorna nu blir "rakställ, rakställ, driv, fånga upp, rakställ, fånga upp, driv" och det grejjar vi! SÅ GALET TAGGAD!
 
Ska bli så otroligt roligt att se vad hon har att erbjuda om några år, med mer styrka och erfarenhet.
Hon är ju bara bebis! och snart inne på sitt 2:a ridhästår (förstå att JAG snart ägt damen i 1år!, vart försvann den tiden?!?), det är såå mycket arbete kvar, hon fyller ju faktiskt bara 6år i sommar ^^ 
 
Älskade vännen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: