Söndagskänsla på en måndag

Jaha, måndagen är här, men för en gångs skull har man ju ingen måndagsångest! haha
Skolledig imorgon dock, så har en vecka till på mig att plugga inför provet! Nu jävla ska jag ha ett B! 
 
Kelda och jag red till ridhuset på hackamoret. Vi ska nog inte rida på det haha, blev lite duster över så enkla saker att det helt enkelt inte var kul, eller värt det. Får bli ett "mysa ute i skogen" alternativs bett ist.  Annars var hon riktigt fin i galoppen, form hela tiden och fick äntligen in takt och sväv. Så, när jag rider på bettet nästa gång ska jag vara supernoga med att lätta av på inner. Troligen sitter jag väl och tjyvhåller där. 
Trava gjorde hon fint på 4kanten också, men mer än så var det inte som var sådär jättebra haha :p
Var påväg av 2ggr också, första var när vi galopperat en stund, några varv på en volt och något varv på 4kanten, sen när vi rider förbi A så hoppar kattfan upp på sargen, Kelda höll på att skita ner sig (likaså jag) och kastade sig in mot mitten. Tur var stannade hon jävligt snabbt, annars hade jag ju tuggat ridhussand ;) haha
Sen när vi skrittar av, helt långa tyglar och jag hade fötterna ur stigbyglarna, så rasade det snö från ridhustaket (såklart strax bakom oss också), studsade fram några hopp men stannade sen igen, till min lycka. Annars hade det blivit marken för mig haha :P 
 
Bingó blev tömkörd för 3:e dagen i rad nu, riktigt fin även idag! Gammelgubben!
Imorgon får båda hästarna vila, sen får vi se vad som händer på torsdag. Troligen liten promenad och en uteritt :)
Men nu, middag för mig :D Hungrig som en varg ^^
 
 
 
Mina sötnosar <3


Kommentarer
Postat av: Frida

Tur att du fick sitta kvar, grus brukar inte vara så gott :)

Svar: haha, jag är väldigt nöjd över att jag satt kvar!hade det varit för något år sen hade jag nog åkt av direkt haha :P
Carro

2013-04-02 @ 17:53:28
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: